INNHOLDSFORTEGNELSE
Ulike roller
Eier: Som eier har man alle rettigheter og det må være minst én eier til enhver tid. Eieren har muligheten til å legge til nye brukere og velge hvem som skal ha ulike roller internt. Eier kan legge til nye kunde, og velge hvilken brukere internt som skal ha tilgang til disse. Eier ser alle kundene tilknyttet til regnskapsbyrået under fanen "kunder".
Alle bruker-typer må tilknyttes en virksomhet under fanen "Kunder" for å få tilgang til å arbeide med kunden. Dersom du har brukertype eier har du rettigheter til å se alle kunder og redigere hvem som skal ha tilgang til de ulike kundene, så dersom du skal få tilgang til en kunde må du tildele deg selv rettighetene.
Administrator: Administratoren har ikke mulighet til å redigere brukere med rollen "eier" eller å utnevne en ny bruker som eier. Utover dette har administratoren samme rettigheter som eier.
Alle bruker-typer må tilknyttes en virksomhet under fanen "Kunder" for å få tilgang til å arbeide med kunden. Dersom du har brukertype administrator har du rettigheter til å se alle kunder og redigere hvem som skal ha tilgang til de ulike kundene, så dersom du skal få tilgang til en kunde må du tildele deg selv rettighetene.
Regnskapsfører: Har tilgang til fanen "Kunder" og ser kun kunder som er tilknyttet til brukeren. Har mulighet til å legge til nye kunder, og samtidig gi seg selv rettigheter til å ha tilgang til kunden.
Hvordan få tilgang til en virksomhet
For å få tilgang til en virksomhet må en bruker som er tilknyttet byrå bli lagt inn på kunden. Dette gjelder uavhengig om hvilken rolle til brukeren.
Når du legger inn ny kunde, eller redigerer eksisterende kunde, er det et felt for å legge til hvilken regnskapsførere som får tilgang.
Hvis du er i kundeoversikten trykker du på de tre prikkene for å velge "rediger".
Når du redigerer eller legger til ny kunde, er det et felt hvor du velger hvilken regnskapsførere som skal ha tilgang.
Aktiv og Inaktiv status
Dersom en bruker under fanen "Regnskapsførere" har status inaktiv, mister denne brukeren all tilgang til regnskapsbyrået. Brukeren vil ikke lenger ha tilgang til "Mitt regnskapsbyrå" eller noen tilknyttet kunder.
Dersom du setter brukeren som inaktiv, også tilbake til aktiv, vil brukeren ha de samme tilgangene som de hadde før den ble inaktiv.
Fjerne en bruker
Dersom du fjerner en bruker under fanen "Regnskapsførere" vil denne brukeren bli fjernet fra regnskapsbyrået og alle tilknytninger vil bli fjernet. Du kan legge til brukeren på nytt, men da må du også koble brukeren opp mot de ulike virksomhetene Brukeren skal ha tilgang til.
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen