Hvordan rette en utenlandsbetaling med feil betalingsinfo

Endret Wed, 20 Nov ved 11:51 AM

Dette gjelder kun utenlandske betalinger som allerede er godkjent med BankID og belastet konto.


Dersom du har oppgitt feil informasjon til mottaker, for eksempel adresse, kan det hende at pengene har nådd mottakers bank, men at banken ikke overfører pengene videre. 


Systima kan ikke oppdatere betalingsinformasjonen etter at den er godkjent med BankID. Du kan forsøke å kontakte mottakers bank for å undersøke om de er villige til å oppdatere informasjonen, men de fleste banker gjør ikke dette. 


Den enkleste og anbefalte løsningen er å kontakte mottakers bank for å be om tilbakebetaling. Denne prosessen kan ta tid. Hvis betalingen haster, kan du utbetale pengene på nytt med korrekt betalingsinformasjon mens du venter på tilbakebetaling av det opprinnelige beløpet.


Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen