Hvordan sende en betalingspåminnelse?

Endret Tue, 2 Des ved 1:00 PM

INNHOLDSFORTEGNELSE

Hva er en betalingspåminnelse

En betalingspåminnelse kan sendes til en kunde etter forfall av den opprinnelige fakturaen for å varsle om utestående betaling.


Alternativ 1: Sende betalingspåminnelse 

  1. Klikk på Faktura i menylinjen til venstre.
  2. Klikk på de tre prikkene helt til høyre i fakturalinjen for faktura som er forfalt.
  3. Klikk på Ny betalingspåminnelse.
  4. Fyll inn forfallsdato. Hvis du ønsker å sette en ny forfallsdato kan du gjøre det, om ikke skriver du inn den originale forfallsdatoen på fakturaen. Klikk så på Lag betalingspåminnelse.
  5. I feltet "Metode for utsendelse" velger du hvordan dokumentet skal sendes:
    • E-post med lenke

    • E-post med PDF-vedlegg

    • Manuell utsendelse

    Hvis du ønsker å sende via e-post, skriver du inn mottakerens adresse i feltet "Mottakers e-post".

    Du kan forhåndsvise dokumentet ved å klikke på "Se betalingspåminnelse/faktura".
    Du kan også laste det ned ved å velge "Last ned betalingspåminnelse/faktura".

    Når alt er klart, klikker du på "Send e-post".

ALT 2: Sende betalingspåminnelse

  1. Klikk på en faktura som har forfalt
  2. Klikk pil ned ved siden av "Registrer betaling". Velg Ny betalingspåminnelse.
  3. Følg deretter steg 4-5 av forklaringen av alternativ 1.


Ny faktura:

Dersom du lurer på hvordan man lager ny faktura kan du lese om det her.





Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen