Obs! Husk å ha på Avansert visning øverst i høyre hjørne.
1. Gå til Innstillinger → Betalingsinnstillinger og finn seksjonen Bankkontoer.
2. Legg til bankkontoene du ønsker å aktivere bankintegrasjon for, og klikk deretter på Aktiver bankintegrasjon.
3. Når du klikker Ny bankkonto, åpnes et nytt vindu. Velg + Ny linje, legg inn bankkontoen og trykk Lagre nederst til høyre.
4. Nå vises den nye bankkontoen i oversikten. Kontroller at alle opplysninger stemmer, og klikk deretter Aktiver bankintegrasjon.
5. Det åpnes deretter et skjema der du må fylle ut informasjon om selskapet. Dette tar kort tid, og det meste av informasjonen er lovpålagt.
6. Kontaktpersonens e-post og telefonnummer skal tilhøre personen som skal signere avtalen – altså den signeringsberettigede i Brønnøysundregisteret.
7. Når all informasjon er fylt ut, klikker du Send inn. Avtalen sendes da til kunden som er angitt i skjemaet. Når avtalen er signert med BankID, vil bankintegrasjonen aktiveres.
8. Når bankintegrasjonen er aktiv, vil status endre seg fra rødt til grønt. Du får også tilgang til funksjonen Betalinger i menyen til venstre. Her kan du godkjenne utbetalinger, kontere og registrere betalinger, utbetale lønn direkte via Systima og automatisk hente inn banktransaksjoner.
9. Alle brukere som skal benytte bankintegrasjon i Systima, må gi samtykke.
Selv om flere har tilgang til systemet, er det kun de som har rettigheter til bankkontoen som må signere. Etter integrasjonen er aktivert, endres knappen Aktiver bankintegrasjon til Forny samtykke. Alle relevante brukere må klikke Forny samtykke og signere med BankID. Samtykket varer i 90 dager og må fornyes fire ganger i året i henhold til krav fra Finanstilsynet.
10. Slik ser oversikten ut når bankintegrasjonen er aktivert:
Var denne artikkelen nyttig?
Så bra!
Takk for din tilbakemelding
Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp
Takk for din tilbakemelding
Tilbakemeldingen er sendt inn
Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen










